Så stolt!

så stolt över min undrbara son som säger till o går på toaletten o bajsar o kissar! för er andra kanske det är en struntsak för en 4 åring att gå på toa själv jo visst. men inte för min kille inte! detta har vi kämpat med i flera år med att gå på toa och att elvis ska ta steget för att våga! helt otrolig känsla det=)
han vill till och med ha utan blöja på natten vi får väl se när det blir, snart?=)
jag har haft lite egen tid hos mami och sen gick jag ut på krogen i stan, oj ja det var länge sen man var ute så där hehehehe...=)
ja nu är det påsk snart...får se hur den blir..ensamt känns det som eftersom elvis o jag blir ensamma flr sambo d ska på egentid i flera dagar upp till umeå...=( lååång tråkigt ju, o mami åker utomlands, jag har min elvis o mina bröder iaf=) vi får väl se vad som bjuds på...

Mina vänner
Postat av: Nilla

Duktiga Elvis! Och jag ska jobba hela Påsken, kan inte pyssla om er. Men ni klarar er nog. Kram

2012-04-05 @ 16:52:06
URL: http://nillasdagar.blogspot.com
Postat av: Bianca

Hejsan,

Jag är en elev på gymnasiet som har ett skolarbete just om Hirschsprungs sjukdom och jag skulle vilja ställa några frågor till dig om detta. Jag förstår om du inte vill svara på dessa frågor och det är helt okej med mig, men om du bara läser igenom frågorna och svarar på så många du kan så skulle jag vara jätte tacksam! Om det är så att det är för känsligt att prata om detta så skriv ändå ett mail till mig och säg till om det är för jobbigt så att jag vet åtminstone.

Frågor:

1. Om du åker på semester eller en helt vanlig resa någonstans, är det saker som du måste tänka extra på som är bäst för din son?

2. Går din son på en vanlig skola/dagis och i så fall behövs det någon extra hjälp för honom där för att han ska kunna klara sig under dagen?

3. Behöver du tänka extra mycket på vilken slags mat som din son behöver äta för att det inte ska bli några konsekvenser och i så fall kan du ge några exempel på vad som kan hända om han inte äter rätt mat?

4. Hur ser en vanlig dag ut för er? Jag tänker då från att ni vaknar till att ni går och lägger er, om det uppstår några vanliga situationer som har med hans sjukdom att göra.

5. Finns det vissa begränsningar som hindrar er att göra saker tillsammans på grund av sjukdomen och i så fall vad?

6. Jag har läst vissa inlägg i din blogg och har sett att du skrivit om en hel del sjukhusbesök. Jag undrar därför hur ett sådant sjukhusbesök kan se ut en dag?

7. Finns det vissa saker som du alltid måste ha tillgång till ifall det skulle hända någonting med er son när det gäller just denna sjukdom?

8. Hur behandlas han mot denna sjukdom? Vilka behandlingsmetoder?

( När du berättar om hur detta går till kan du berätta även varför denna behandling genomförs och vad det motverkar.)



Tack på förhand!

2012-04-29 @ 14:49:42

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0