Ingen Botox...




Vi var på KS igår för att bli inskrivna o prata med en narkos läkare som vi har gjort kanske typ 30 antal gånger känns det som...
Men först hade  vi någon timme på oss vi var tidigt ute för vi fick skjuts av min snälla svärfar, då pasade vi på att gå till lekterapin ett rum men leksaker överallt och anpassat till sjuka barn osv, stora ytor med mera. vi hade varit där bara en gång, det va en gång då elvis mådde hyfsat bra för att vara bland andra barn när vi låg inne på sjukhuset.
Elvis stor trivdes det var många leksaker att leka med och jag kunde sitta o läsa en tidning ifred..=)

Väl när vi skulle träffa en sjuksköterska så sa jag att Elvis var lite förskyld. Aj sa hon då vi får se vad narkos läkarn säger han bestämmer....
Väl där så sa jag Elvis hostar till ochfrån- narkosdoktorn har han grönt snor? Ehm sa jag ja alltså det kom helt plötsligt imorse...NEJ sa han då jag säger nej han får inte sövas imorn alltså idag. Jag är som Elvis advokat idag o jag säger nej...
Men sa han det va bra ändå att ni kom idag, jo jo tack sa jag....;) not...

men det kanske va lika bra för nästa gång kanske de kan ta bort portocaten som Elvis har inopererad sen länge
Port-A-Cath
Många patienter har idag en Port-A-Cath, d.v.s. en dosa inopererad under huden kopplad till ett större blodkärl för tillförsel av cytostatika eller andra läkemedel som de har kontinuerligt behov av. En Port-A-Cath används ocksåför blodtransfusioner, tillförsel av näringslösningar och till blodprovstagning. Patienterna brukar känna trygghet med denna metod. De kanske tidigare har upplevt obehag med upprepade stick i armarna, innan nålen kommit på plats. Tyvärr är det fortfarande ovant för en del sjuksköterskor att sticka i Port-A-Cath, och patienterna får av och till uppleva att man inte kan hantera den.

Mina vänner
Postat av: Susanne Björkegren

Hej! Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er om er sons sjukdom. Jag har en son som är 2 år och som har stora problem med sin mage och nu äntligen tror jag att jag har lyckats hitta vad det är tack vare er! Hör gärna av er till min mail [email protected]! Mvh, Susanne

2011-01-03 @ 20:58:36

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0