Då är vi med torp!

Helt otroligt faktiskt...
det var inte länge sen vi pratade om att kanske titta på något landställe/torp. det var väl typ för 2 månader sen det kom upp på tal, att det vore mysigt att ha något att åka till på helgerna, inte så långt ifrån så vi kan åka när som. vi började leta lite överallt, alltså på internet. men det var liksom inget som föll oss i smaken. det fanns jätte fina stugor vid västerås/eskelstuna/södertälje trakten. Men alla dessa var för dyra eller för renoverade,eller ja för små. Men sambo D hittade ett litet torp vid Norrtälje/Hallstavik vi såg annonsen vid valborg. Jag hade inte hunnit titta så mycket på själva annonsen, lite snabbt bara, o våra gäster som vi hade då blev så nyfikna o vile se. Och de sa ju då åh så fint det måste ni titta på=) men grejen var ju att själva visnings dagen var den 6 maj o då var jag ju på kryssning. Men Jag litar på Sambo Ds omdömme samt svärfars. Sambo D vet ju vad vi vill ha. Vi vill ha nåt att bygga på, så vi kan sätta vår prägel på torpet.
Torpet är 55 kvm. Men kök, vedspis men det finns en liten ugn, vatten och el. Det finns ett sovrum, vardagsrummet är som ett stort rum med köket typ. en vind finns. Och en liten inne toalett. Ute dusch=) o dass. Torpet har en liten gäststuga samt vedbo o på den vinden kan man göra en loft, eller det har varit som en loft deras son bodde där. samt en jodkällare men den är lite ur funktion. O ja tomt har vi också. =) Med många syrener, fruktträd=))))
Ja och i måndags fick vi lägga bud, o det gjorde vi. sen kom det någon mer som la bud i onsdags tror jag åh så nervös man var...nej i torsdags var det. O ja gud så nervös man var, Men budgivaren gav upp snabbt=) men sen sa mäklaren att det fanns ev en till spekulant fast de hade bara en viss tid på sig att lägga bud igår, om de inte lagt något då var den vår. åhh dessa timmar igår var så nervösa, usch! jätte jobbiga timmar. kl blev 14 o mäklaren ringde ju inte vi ringde upp..jaaaaaaa vi har fått torpet! jippeii. O jag som inte ens har sett torpet hahahah...vi åkte fort som satan till torpet men missade dem, vi åkte vidare till norrtälje för att skriva på kontrakt..
väl där tyckte svärfar känna igen säljaren till huset o det visade sig att de är gamla arbets kamrater hahahah världen är bra liten...efter allt papper på skrivning, så fick vi åka till stugan o han visade runt=) litet litet torp=) mysigt!!!!

 


Mina vänner

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0