Kluven o något förbannad!

jag ville hitta ett ämne att ta upp imorse o detta är ett perfekt ämne för mig att skriva av mig på, för nu blev jag väldigt irriterad, kanske bara jag, ok. smaken är ju som baken.
och det är spännande o se hur folk tycker i denna fråga:

IPAD på dagis?????

Alltså inte för att peka ut den som jag chattade med imorse om just denna fråga, H*N kan ju så klart tycka att det är en jätte bra grej abslout. Men jag blev lite chockad. okej på deras små barnsavd på dagis har de ipad! som hjälpmedel till små barn. ok där frågasatte jag lite granna.
vadå hjälp medel? va kan de hjälpa med? pussel? men för det första

* varför ska ett barn lära sig spela pussel på en ipad? de ska lära sig att ta i saker i lägga pussel själva, de där med motoriska vet ni
* Ska man redan som säg: 2 åring att spela på dator?, vi har så mycket teknik här idag, visst modernisera hit o dit men varför?
* hur kan ett dagis få pengar till en eller ja flera ipad?
kan de inte lägga pengarna till något annat? som ja mera pedagigiska saker?
* ska alla föräldrar köpa en ipad nu då eller för att de har det på dagis?
* hur se de äldre barnen på det, som inte har råd att köpa ipad?
* ska föräldrar känna sig ännu mera stressade av att köpa ännu mera saker, det kanske verkligen inte ens har råd med mat på bordet? eller ja göra roliga saker med barnen???
* detta är verkligen en klassfråga, o om jag ens hade pengar skulle inte jag slösa dessa på en ipad. Ni vet att barn är inte så rädda om saker o ting, eller kan bli rånade för den delen. ska man som förälder gå o vara ännu mera orolig om något händer sitt barn, nä det räcker med att man är orolig så det räcker med samhället vi har redan idag, tacka vet jag för det hederliga samhället som fanns förut...

fast ja jag måste väl ändå säga att vi är i en modern tid jag vet, o inte för att ni som tänker köpa en ipad eller ja, inget fel med det, men jag är bara så kluven o något förbannad att ett dagis ett dagis, med småbarn. okej nu vet inte jag va de har bestämt mellan föräldrar o hur de ska arbeta med dessa ipaden, men jag var bara tvungen att skriva av mig så det så!!!!

vad tycker ni???




Mina vänner
Postat av: Nilla

Att ha Ipad på en småbarnsavdelning är väl lite överkurs. Håller med dig i allt. Kloka du!

Kram

2011-05-16 @ 18:53:19
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0