Jag så stolt!

vi var ju hos Elvis sjukgymnast igår och det var så fantastiskt kul att se henne, verkligen. hade saknat henne. hon är så omtänksam!
Elvis fick göra många övningar för att hon skulle se hur kan gör i dessa sammanhang och hur han rör på sig.
Först var det ballong, tennis. Elvis fick ett litet racket och kasta ballong mot henne. Sen sa Elvis mamma med också!
ja vi hade det jätte roligt. Elvis förflyttar racket mellan armarna.
Och det är jätte bra! och han förflyttar sig i rummet där ballongen är. men mer träning behövs.
köpa några ballonger och kasta så får han springa efter=) eller så såp bubblor är bra. han kan springa och ta hål på dem.



sen fick elvis fiska, han fisk stå på två smala brädor en på varje fot och balansera med ett litet fisk spö för att ta upp på var sida små fiskar som var magnetiska. och lägga dem i fiskhovet. sen skulle dessa fiskar grillas=) lägga dem i grillen.
elvis tog emot ärtpåsar och det gjorde han så jätte bra!
krypna i tunneln kunde han.


ja va fick elvis göra mer? en massa små övningar. Elvis behöver mer hjälp med motoriska. tex att han får öva på att gå själv i trppor utan att hålla i handen.
 gå varanan fot upp för trappan inte bara med vä: fot.
och att han tar elvis på axlarna eller vid midjan när han är osäker på att klättra eller gå inte hålla i handen.

sen skulle vi återkomma i höst.
just det elvis kan ju faktiskt klä av sig o på ju, det såg vi klart o tydligt igår. han satt framför en spegel o såg vad han gjorde, hur underbart som helst.
men som sagt hon blev så positivt överaskad att elvis kan så mycket för sin ålder, och att han har högt IQ hihih de va roligt att höra!!

sjukgymnasten gav mig så mycket beröm också för att jag sa så många postiva ord till elvis medan han gjorde sina övningar,
 som åh va duktig du är, va stolt jag är över dig mm, det är visst inte många som gjorde det enligt henne...

Mina vänner
Postat av: Nilla

Och nu blir jag också stolt!!!! Vad härligt att läsa detta.

Många kramar

2011-05-14 @ 10:35:22
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0