Koh ko kao, koh jum!



här var vi vid ocean world i bangkok, denna tuk tuk är som en akvarium.



Lite roligt här va, jag spexar med min anannas drink...
Koh ko kao är en ö utanför khao lak, det är en lugn o fin ö. men mycket av ön består av hus o ägarna är från europa o sepciellt skandinavier.
o det är lite dyrare att bo här. men vi bodde på en beach som hette ha pla beach o så hette bungalows o det var alldeles ny byggda hus så de kanske försökte gå runt nu i början..? det är ett jätte fint par som äger stället o det känns så hemtrevligt o familjekära. rekomenderas starkt. o så var man alldeles ensam vid stranden, underbart.




Utflykt till khao lak, vi tror att dessa taoletter är efter tsuamin som står kvar.
Alltså jag tyckte inte speciellt om khao lak. fast visst jag kanske inte såg allting men det lilla jag såg var inget speciellt. bara en massa lyx barnvagnar race, jo det är sant. utanför super market var alla pappor eller mammor ute o väntade in då ra, o jag tycker inte om sånt alltså förstå mig rätt smaken är som baken absolut men jag inte inte om att blandas med svenskar eller va det nu är på min semester. inte en sån stor samling usch jag kände mig så ut tittad. jag vill ha det lugn o ro, o inte blandas med så mycket folk runt omkring hela tiden.



En underbar kusin bild



KoH jum det är en liten ö mellan koh lanta o phi phi öarna, en liten by, några affärer. den har allt man behöver. lugn o ro för sinnet, inga bilar utom typ ca 2 st som vi såg parkerade. elen kommer vid 18 o stängs av vid 23 ca. stränderna är lugna o fina. inga sådanna solstolar o säljare, eller så. en thai massage  fanns det. vi bodde på freedom bar. rekomenderas starkt. vi bodde i hyddor o allt fanns där. toalett som var i ett jätte fint skick.
o säng med nät över. o stor yta att röra sig på...



Sambo D tog kort på denna krabba vid koh jum



Denna text är gjort av tändare, men allvarligt, det är nog en turist som bor på ön som har gjort denna för att thailänderna som vi har sett tar inte hand om miljön. de tänker inte alls så. det var jobbigt att se. de slänges allt möjligt på marken. nä ingen vacker syn.



gunga gunga..=)



Båt utflykt sten kast från koh jum, detta är myggön kan ej skriva på engelska hahaha, men fint va det..=)



Vi är på båten o tar denna underbara bild på fiskarna som ett akvarium...underbart...

Mina vänner
Postat av: Nilla

Härliga bilder, ni fick en fin semester trots regn och blåst sista dagarna. Kram

2011-04-02 @ 13:22:04
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0