Koh lanta

Efter koh jum så skulle vi egentligen till koh Samiu o koh tao, men det ligger ju andra sidan av thailand o eftersom vi hade redan rest så mycket innan ville jag bara vara. jag sa ifrån. jag orkade helt enkelt inte resa i 12 timmar igen o förstora en dag bara för att resa. men nu i efterhand så tycker jag att det var ett bra beslut att jag sa ifrån för att det är ju katastrof läge nu, min magkänsla sa mig kanske något. vi planerade att åka till koh tao sist av allt o om vi hade varit där så skulle jag inte sitta här just nu o skriva till er.



Elvis jagar en höna som han har sett....



Härliga fiskar, o gott smakade det, alltså vi tog en fisk odelade på sen räkorna mums....



Vi hade en moped utflykt o vi stannade här på denna fina utsikt för att dricka en mango shake åhhh va jag saknar det, vi tog varke morgon till frukost en iskaffe, mango shake o tonfisk macka jamiiiii



Under våra dagar på koh lanta regnande det, på dagarna sen slutade det o sen började det igen på kvällen, men efter någon dag regnade det konstant i några dagar o vågorna blev större o större. till slut pratade alla om vädret. helt sjukt vad som sker nu runt om i södra thailand. vi märkte väl inte så mycket av det just nu/då utan monsun regn hela tiden. man var blöt hela tiden o kallt va det. tänk er svensk sommar o det regnar alltså det är ju inte så att man är ute hela tiden o man blir ju kall o blöt. så var det exakt. o stackars de som bor lite dåligt till, tex i kjul. jag berörs av det som händer nu för att vi skulle också ha blivit drabbade om inte min magkänsla sa något vi hade tur i oturen. det var mycket tråkigt att tillbringa en vecka med sånt väder o ara sitta o inte göra något. men tänk de som lever så de kan inte göra något vi kan iaf åka hem till vårt trygga sverige o vi har saker här som betyder mycket men va har de?? de förlorar allt...!!!! ingen trygghet alls...
o vi turister kan kanske få fram pengar på något sett att ta oss hem men de som verkligen inte kan göra något än att bara försöka göra sina dagliga arbeten för att få ihop månadslön som inte är mycket i lön, o se på när detta sker.
Ja har sett på bilder hur det ser ut i koh samiu min vän bor där o det va verkligen ingen roligt syn, vattnet gick ända upp till huvudet. folk gick o förökte gå o rädda sig själva. medan en turist låg på en madrass o tyckte det var roligt. det är inte roligt.....
i koh lanta så här såg det ut efter någon timmes regn tänk er då hur det blir om det regnar dag som natt, bara en knappt timmes regn...

vi har det ganska bra ändå här i sverige så sluta klaga...
tänk positivt. tänk på hur bra vi har det med hus vi lever i, hur bra vår lön är, o det jag tänker speciellt på hur bra vi får det om vi blir sjuka vi får vara hemma med lön i en vecka. vi såg ett par, en man hade en krycka o bindel för ena ögat o damen hade en nack krage o de såg inte pigga ut men de va tvugna att köra varor till resturangerna de måste arbeta för att få pengar de är desperata så klart.









va händer här då, ser ni var jag är....



yes jag gör en tatuering med maskin denna gång. ser ni va det är...det är elvis kolobom öga.....va tycks..
jag behöver ett tredje skyddande öga....



här ligger en blås fisk....


Mina vänner
Postat av: Nilla

En väldigt fin...och mycket betydelsefull tatuering.

2011-04-02 @ 13:22:51
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0