Tyskland, mini semester!

                   
Då var man framme i Frankfurt.
Upp tidigt, tog buss till stan, bussen till skavsta. Och flyget mot Tyskland.
Elvis var SÅ duktig, Så snäll. Jag hade köpt lite smått och gått till honom, nya leksaker, böcker, måla bok. En leksaks traktor såklart!


Elvis äter sin lunch


Vad är det som gömmer sig i handbagaget, jo en lax.


Utsikten från min morfars hus, fint va?


Här bor morfar och hans fru


Vi tog bilen och åkte två timmar för att hälsa på min morbor,
och min kusin som jag inte har träffat på JÄTTE länge. Liten blir stor!


På promenad, se så fint det är. det var otroligt blåsigt men så vackert!
våren var på väg men ack så fel man hade...



Då vart man tillbaka till Morfars hus och så vaknade man en morgon och såg detta...
SUCK!




Då va det bar att skotta...


Och fram med barna sinnet, SnÖ KRIG..va har du i kikarn bror?


Jo en sak har varit tråkigt under resan, som man inte kan rå för. Elvis blev väldigt sjuk. Förskyld, hostig, och åt inte mycket. Men han var så tapper och glad ändå. fast han kunde inte gå ut sista dagen. Och min mamma blev kvar i huset medan jag och bror kunde shoppa och njuta lite iaf...Jag njöt av en efterlängtad tysk öl! vi handlade skor till Elvis. inget till mig, som vanligt!


Då var dessa 4 dagar slut och Elvis mådde mycket bättre på flygresan hem.
4 generationer inte illa!



Fin bild på min Mamma och Elvis....
det har varit mycket mysigt att få träffa familjen igen, det var alldeles för länge sen och jag hade inte varit i tyskland på 11 år!

Mina vänner
Postat av: Mari

Åhh, vad roligt för er att komma iväg en sväng och träffa släkten.

Din morfar ser ut att bo jättefint.



Kul med bilden på er med släktingar i fyra generationer.



Det är tur att Elvis har en så stark mamma som dig! Inte så kul för honom att bli sjuk, men så länge han har dig så löser sig allting till det bästa. Sjukdomar kan man aldrig förutse:-)



Kram

2010-03-08 @ 15:57:36
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till h-barn

Jag undrade just vart du hade tagit vägen ;) har saknat dig och dina kommentarer och sms ;) Vad mysigt med lite semester med "din" familj, sånt händer ju inte så ofta längre att man får chans att åka utan karl ;)



Kram på dig och hör av dig snart så vi kan ses! Jag jobbar som en galning denna vecka (mamma och pappa kommer upp och hjälper till med barnen) så nästa vecka kanske???

2010-03-08 @ 18:35:50
URL: http://baldersvagen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Kul att du är tillbaka igen. Jag har inte kollat på några dagar, så nu blev jag jättesnopen. Trodde du skulle ha en låååååång bloggvila. Men man kan inte hålla sig ifrån bloggen, eller hur. Tack för besöket i går. Han har blivit så stor nu, farmors lillplutt.

Kram

2010-03-09 @ 08:53:29
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0