Ett tips från "Ett fall för Louise" Grällådan

Jag zappade mellan kanalerna på tv:n och fastnade för Ett fall för Louise på 1, hon hade ett par som bråkade inför barnen, och visste inte hur de skulle gå till väga med sin aggression mot varandra.
Louise hade ett tips att införa en "Gräl Låda" att i hettans stund skriva ned vad man irriterade sig på sin Make/Maka/Sambo ni förstår. Tex att skriva ned, nu la H*N handduken på badrums golvet igen, och sen att bestämma 1 timma att man sitter ned tillsammans, och dra upp en lapp ur lådan och pratar kring problemet och frågar hur man ska lösa det tillsammans.
Och inte gå omkring och älta detta problem, som kanske blir till ett större problem än vad det är, som man kan göra ibland, utan att man får ur sig det och att man just har någon timme då man kan prata sina agg man har mot varandra och kunna lösa det tillsammans som ett team......Jag tycker det va ett jätte bra tips vad tycker ni? 

Och att man har en mys dag tillsammans mitten av veckan  som en familj,  tex äta gott eller mysa=)

Mina vänner
Postat av: Nilla

Hon är klok hon, Louise. Hon har nog hjälpt många med sina tips. Som ofta är väldigt enkla. För varför ska man krångla till allt, när man kan dra upp en lapp ur en låda :o)

Hoppas ni får en skön fredagskväll, vi syns i morgon hos pappa/morfar/gammelmorfar

Puss & Kram

2009-11-20 @ 15:15:38
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0