Debatt om att låta barn få vara på cafeer......

Jag följer debatten melllan Alex Shulman och Katrin Zytomierska om med barn på Cafeer eller inte?
alltså det är ju lite fjolligt av mig kanske ta upp det ämnet, för jag brukar inte följa sådanna slags debatter men nu gör jag det haha...jag vet inte, det har liksom gjort så jag har tänkt på detta ämne de sista dagarna.
Jag tycker snarare att alla cafeer ska vara handikapps vänliga så alla kan, de som vill komma in på en allmän plats ska kunna komma in oavsett vem, vilka med mera.
Cafeerna skyller på att barnvagnarna inte får plats, ja men hur får en rullstol plats då? det är ju diskrimerande tycker jag, ska de då säga till en med rullstol ja du får lämna rullstolen där ute, för rullstolen får inte plats här inne eller vad då?
Jag tycker det är självklart att barn ska få komma in på ett cafe eller resturang utan att folk ska stirra o föräldrarna behöva vara utpekade.....Vad tycker ni, smaken är som baken.....


Mina vänner
Postat av: Nilla

Självklart, jag håller med dig. Du är så klok, så klok. Mår Elvis bra nu? Blir det kalas till helgen, eller? Vi har ju en massa bullar i frysen :o

Puss & Kram

2009-12-08 @ 22:18:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Mari - bjuder in till dagisfundering

Jag önskar jag vore så pass rakryggad att jag bara kan skrika ut: Skippa barnvagnen, bär barnen ergonomiskt istället. Hmpfr, så modig är jag inte egentligen.

Även fast jag bär mina barn ergonomiskt så är barnvagn rysligt bra som packåsna, så nej, inte ens jag kan vara utan vagn.



Mera hänsyn önskas för barnvagnar, rullstolar och barn i allmänhet. När man är på en marknad tex så ser folk inte att man håller barn i handen. Folk springer ju nästan över barnen. Öppna ögonen, hela mänskligheten skulle behöva bli lite mer omtänksam och vänlig mot alla medmänniskor. Stor som liten, ful som söt, frisk som sjuk, rörlig som orörlig.



Kram, kram

2009-12-09 @ 10:26:16
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag håller med dig Erika!Det är verkligen diskriminering att säga att barn inte är välkomna! Jag tror inte att café-ägare behöver vara så oroliga för att mammor med barn och barnvagnar vill komma till deras café om det är trångt och inte passar för barnfamiljer. De behöver ju inte gå så långt att de förbjuder barn.Jag tror att föräldrar i de allra flesta fall spontant väljer ett "barnvänligt" café där det är gott om utrymme och finns barnstolar, skötbord mm.

2009-12-10 @ 14:07:07

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0