KS

BUH, det tar sån tid med allt, o man är trött o hungrig i slutet och något irriterad hahaha.
vi fick vänta en bra stund tills vår tur. och det var väging o mätning. elvis väger 16kg o 102 cm.

o ja vi fick berätta hur elvis mådde. det har ju varit till o från. men jag berättade ju inte så ingående eftersom jag skulle träffa en läkare sen, tänkte jag.

vänta lite till: gå ned till narkosen. o där vänta ännu mera. o så fågar hon så konstiga frågor om elvis utveckling, om han följer den? ehm ehm...ja?
jag var ju inte beredd på att hon skulle rabbla upp allt som stod i hans akt, o där står det ju mycket så att säga. vad har det med narkosen o göra??

o så frågar hon, allegisk mot morfin står det? ja fast då fick jag förklara igen då att eran kollega för läänge sen, sa att vi skulle inte tänka på det för att då var han liten o fick många medeciner samtidigt. ja o då frågade hon om hur de hade gjort de senaste narkosen, ja men jag vet ju inte hur o vad de har gett för narkos medel då???

jaja, trött o hungrig var man o började bli mer irriterad...

sen så träffade vi en läkare som jag aldrig har träffat förut o jag har inga fördomar, så tänk inte ens tanken okej!!! men en doktor som bröt på engelska/amerikanska? ja ja men jag förmodarde att hon hade läst elvis journal så klart. ja självklart!
men så ställde hon samma frågor som narkosen gjorde...ja rabbla upp igen då. o sen så sa jag ja o de ska ju ta bort porten också, hur lång tid tar själva ingreppet då???
jaha har elvis port? ehm det visste inte jag sa hon, ja men här står det jaha ok...jag vet inte när ni ska komma in imorn sa hon sen? hon trodde väl att jag frågade när jag skulle in imorn???

suck, suck...jag berättade om elvis mag besvär den sista tiden, o ja hon sa inget. o jag frågade ska jag ge klyx, resolax innan ingreppet? då visste hon inte det? ja men går man inte o frågar någon annan då??

ja tack gode gud att jag har varit med förr, o jag har lite grund i detta o vad som sker....stackars de föräldrar som inte har varit med om förr. jag fick då ingen som helst knyst om mina frågor. känner mig lite jaha, vad är det som sker egentligen med min son imorn? o kommer han få rätt behandling??

ja ja..förhoppingsvis träffar jag hans läkare imorn...annars så tar jag mig min tid o letar upp honom.!!!!!

Mina vänner
Postat av: Nilla

Det känns onekligen inte så bra. Du måste försöka få klarhet i allt innan operationen. Är det doktor Thomas som ska göra den....eller den doktorn ni träffade i dag? Håller tummarna för er i morgon.

Kramar

2011-11-09 @ 17:33:19
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0