en mardrom..

Ja alltsa en riktigt mardrom. vi skulle aka pa en dagsutflykt till koh rok, ett fint snorkel stalle med fina koraller att titta pa., med mera. men vadret sag inte sa bra ut i morse men baten kom. ok vi satt i speddboaten o ja va sager man jag sag hur himlen blev alltmer mork o trakig ut, o helt plotsligt sa blev vagorna allt mer kraftigare hahah men alltsa vi satt i foren o vi hoppade upp en bra bit upp hela tiden. elvis lag o sov, han var trott minsann . han hade det bra i pappas famn. men jag var inte cool lugn jag bad tilll gud att fa overleva sa hemskt va det...det ar ett under att jag sitter har alltsa sa kanner jag. det har regnat hela dagen. o vi skulle snorkla o det regnade o det var kallt brrrr, na sager jag bara. aldrig mer o inte nog med det, vi skulle ata lunch vid koh rok o dar regnade det mera o mera o man blev blotare o blotare tank som en svensk kall sommar o sitta vid en liten eka med bara bikini, roligt..naaa....kallt o inte roligt. o nu regnare fortfarande..den sista veckan har pa koh lanta har det bara regnat o regnat....
en timme sol igar bara mmmmm...ja fast vi har ju haft det bra anda saklart, fatt massage, njutigt av att titta pa snackor, o igar at vi farsk fisk o tank bakad potatis mums, o tigerrakorde smakade jamiiiiii
o vi blev allt trottare o gick hem o sag pa konstiga copy filmer somi nte ens finns i sverige sakert sa daligt gjorde jam en vi har det bra anda ...ahahaahahahha

shock dde kaa

skal pa thai nu sitter vi o dricker en ol o en mai tai i en san dara glasburk som barcardi brezzer i en internet cafe...

Koh lanta

hej hopp vi har hamnat vid koh lanta nu o ska vara har tills vi flyger upp till bangkok den 30, o den 31 flyger vi ju hem en massa grat....
meen vi har det bra har ocksa, vi skulle ju till koh samiu o koh tao men ja sa ar det ibland..hinner inte skriva langhre kram...

Lite mera bilder...

Elvis aker moppe, vid koh phayam, det tyckte han om..

Har ar var lilla hydda pa koh jum freedom. de har byggt nya bungalows. jatte fina sma hus.

Elvis kompisar vid resturangen...

Elvis far ben massage, oj va han alskade det...han tjatar nu pa att fa massage...

bat utflykt till olika oas bla maya bay...dar filmen the baech spelades in.

det var den basta utflykten nagonsinn...

Underbara kort...

Igar va det full moon..underar mane..

vi har det bra, maste dra nu for de tar tid att ladda upp bilder o ja har suttit har tillrackligt men ni ser ju att vi lever livet hihihihihi

hej hej...

Ja nu ar vi vid on koh jum, en liten o utanfor krabi, o koh lanta. det tog oss 7 timmat att aka bussen ner, sen bat..ja en hel massa byten dar emellan. vi har sovit har i 3 natter och det kanns som om vi har varit har i flere\a veckor, mander. vi sov en natt nagon annanstans men nu sover vi vid det stalle vi bodde forut 2009. koja i traden. men de har byggt nya bungalow sa vi sover i det nya. och det ar sa fint. denbasta natten hitills. det ar lite mer folk nu lite trist. mest tyskar,o fransman har. vi ar nu i den lilla byn o har atit lunch o shoppat. det ar sa varmt har o det tar lang tid att ladda upp bilder sa det blir lite fa bilder idag. aterkommer en annan dag sa ni far se hur vi bor, super fint! elvis pratar mer om sverige o att han langtar till alla o katterna saklart. han undrar var nisse ar o kramar om sig sjalv.
elvis sager sa roliga saker ibland. som tex sambo d o elvis sag en longtail bat da sa elvis att han ville aka med den till spanien.
puss o kram pa er....

Solnedgang vid koh jum

Kvalls promenad till byn, se s fint med palmer...

Vi har atit tiger rakor med honung

Har njuter jag av var hang matta o en sinhga

Detta sag vi i en thai tidning, vem vill byta kon nagon.....inte direkt vad som finna i svenska dn liksom lite roligt...

Halloj

En bild under en tuk tuk fard i bangkok..fin bild va..

Koh koh khao ett sant fint paradis....

en fin solnedgang vid var strand vis koh koh khao

Elvis tyckte om att hanga vid hangmattan o njuta....

Jag o stor kusin wille mot khao lak...

Har gar vi alla vid khao laks strand.

Elvis vid var strand i koh koh khao

En bat utflykt, haligt. mellan kusinen oliver o elvis

har har vi koh phayam dar vi ar nu, 30 min fran burma. mys mys.

Det har kortet ar taget idag for ca 4 tmmar sen, elvis ater lunch, spagetti o ris mums...

En utflykt, med moppen som vi har hyrt. det gar jatte bra att aka moppe med elvis han sitter still o mellan oss. o sambo d ar en jatte bra forare.
vi har bott pa ett jatte billigt stalle for 75 kr men alltsa de va gransen till oversvamming om det skulle ha regnat, lltsa. det var lite for trangt ocksa. sa nu bor vi i en riktigt fin bungalow for 150 kr o den har till o med en toa inomhus de ni.
vi sitter om dagarna o njuter o bara vara o badar o ater gott.
elvis vill bara bada. elvis ater bra, sover bra, o njuter ocksa. elvis pratar med allt o alla o forsoker prata thai, underbart.
nu pa tisdag aker vi med buss i ca 7 timmar till krabi for att aka till en annan liten bara vara o vid namn koh jum.
ja vi har nu lamnat kussarna o det kanns tomt utan dem.
men horni hur mar ni da i sverige, vi har det bara bra iaf..hihihihihihih

Vår sista kväll

hej mina vänner, här sitter vi vis paradis villa där kussarna bor på koh koh kao. det är vår sista kväll här vi åker imorn tidigt med taxi norrut mot ranong, en liten ö nära burma som heter koh phyam ja något så stavas det hahaah. vi har det bara bra igår åkte vi på en båt utflykt. det var trevligt. vi dök och elvis simmade i det stora havet med puffar ocg badring. elvis älskar att vara i vattnet o bada, på thai wai nam heter det. vi alla åkte o det var en trevli o mysig dag tills ös regnet kom och vi blev så så så blöta så det fanns inte ord för det. usch trodde inte vi skulle hitta hem i lång tail båten.. men de var mycket duktiga på att köra. vi åkte vid enn träsk område. vi hMNDE NÄSTAN I LÅNG GRUNT.  men det gick bara bra.
barnen var så snälla. tyvär så tar det tid att lägga upp bilder jag är ledsen för det. men vi ska försöka hitta ett internet cafe. nu lånar vi kussarnas dator.
vi har myst och sett på dvd igår när vi kom hem från båt utflykten.
och idag har jag fått min första thai massage så skööönt de va, ligga där o höra havet och fåglarna sjunga och träden susar. så mysigt jag låg där o nästan sov.
sambo d och elvis badade så klart.
det har regnat nu några timmar per dag. lite molningt är det också.
men vi har det bra och njuter av att få vara här. det är så fina människor här. thailänderna är så förtjusta i elvis. o elvis försöker prata thai, underbart.
men imorn är vi som sagt vid en liten ö och stannar där så länge vi trivs. jag vet inte om det finns någon data där men ni får hålla koll.
vi äter så god mat så det finns inte mums....=)
elvis äter o äter också härligt.
men ja nu måste jag sluta vi ska ha avslutnings middag här med alla, mys mys..
tjing tjing på er alla miss you all...

Sawadee Ka

hej hej, vi mår bara bra hörni, vi hade en trevlig resa hit. inga turbulenser här inte, och elvis vaar så så duktig.
väl framme i bangkok så hittade vi ja jag vet men stäng öronen ett 4 klassigt hotell de va ju inte meningen riktigt men vi ja hamnde där. ett jätte fint hotell men inget erika o sambo d hotell. yes!  men vi åkte bort från bngkok rätt fort ner med inrikes flyg. jätte fint kostade nog 700 kr per biljett mindre än timme var vi framme vis surathani ca 3 timmar bort från khao lak dit vi skulle. åkte taxi i 3 timmar. lång resa sen åka en liten båt över till ön kho kho kao där mötte vi elvis kusiner, o sambo D syster ryster. det var så mysigt. vi sov i deras hyrda villa, lite trångt med 10 pers..hahahha. vi hittade ett annat ställe ganska fort det är vår stil av bungalows men det är dyrt här men det klart ö som ö. lungt o stilla är det här. fast mycket folk som har kommit. ön är lika stor som koh samui men mycket mycket lugnare.
vi var inne i khao lak igår ocg gu va vi gick..gick o gick. alla barnen var så duktiga. elvis mår bara bra han äter o ligger i hängmattor o myser och kastar stenar o njuter o myser.
just det elvis mellan stora kusin fyllde år här om dagen och kalas blev det. jätte roligt. oliver fick presenter ocg en jätte fin tårta. verkligen. ja vad annars vi har det mysigt o trevigt. vi ses varje dag och leker o äter gott, dricker gott. elvis älskar att leka med sina kusiner härligt. elvis saknar sina vänner sa han vilka frågade jag? jo hanna..=)
elvis saknar sin mormor, farmor o farfar det har han sagt. o pratar faktigt mycket om där hemma.

ett långt inlägg o lite hafs hafs men vi får se om jag kan lägga upp bilder. jag lånar familjenas dator. hoppas ni har det bra.
vi äter o äter o njuter....o varmt så svetten rinner=)