St: Eriks ögonsjukhus!

Dagen började med att Elvis farfar hämtade oss, o vi va för en gångs skull mycket tidiga, så skönt o slippa stressa. Vi fick ett rum rätt fort.Elvis skulle ta på sig en vit kläning=) det såg ut som en iaf, så söt. O Elvis var så glad, alltid så himla glad mot allt o alla, Så lycklig att jag har fått en sån kämpe!
Sjuksköterskan frågade de runtin frågorna, när fastat? när druckigt senast? Elvis mår bra? med mera...vi fick åka upp o Elvis skulle somna in, en gång till i min famn, usch väldigt jobbigt att se sin pojke falla i sömn så fort, Ingreppet tog ca 10 min,
Läkarn kom in och pratade med oss, ehm ja säger han det gick bra men inte så bra som vi ville,

Elvis har inga tårkanaler, öh vad då? svarar jag...chockad jaha,ett problem mer tänkte jag när ska detta sluta? stackars min lilla pojke som måste utsättas för allt det här, när ska det ta stopp? alltid när han sövs hittar de typ alltid något nytt som inte är ok, så känns det iaf...
Han sa att tyvär kan de inte göra något fören Elvis själv kan bestämma o ha åsikter, för det som de kan göra är då är att operera in plast tårkanaler eller ja ni fattar, o då måste Elvis veta hur man tar "hand" om dem för de kan typ ramla av eller ha ett tryck i sig o små kan då lätt riva loss dem...
så rinnande ögon, ögon infektioner kommer Elvis att ha tills han är typ i tonåren kul? nä inte ett dugg . MEN glad att det "bara" va det tänk de som har det värre. det kunde ha varit mycket allvarligare. Jag är lyckligt lottad som har ELvIS han är mitt positiva här i livet o min familj.

Mina vänner
Postat av: Johannah

Världens tappraste Elvis kämpar vidare! Det är helt otroligt hur den gossen har kraft och ork att vara så positiv och glad som han är. Stor kram till er!

2009-12-17 @ 15:58:02
URL: http://pumpalicious.blogspot.com
Postat av: Nilla

Älskade, underbara lilla familjen. Skickar styrkekramar till er. Elvis är fantastisk, och ni är fantastiska. Tur att han har just er som mamma och pappa.

Kramar om er

2009-12-17 @ 16:20:46
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Malin

Lilla vännen! Åh det känns i mitt hjärta också! Jag förstår hur det känns! Ska det aldrig ta slut?! Nu har vi lyckligtvis inga "andra" problem med Axel men för varje "bakslag" så känner jag ju likadant. Ska det aldrig ta slut? Hur länge ska han behöva ha det såhär??? För det är ju barnen man lider med!



Men vilken underbar människa du är som orkar tänka positivt i allt elände. Jag tror det är så man måste tänka, annars orkar man inte. Det kunde ha varit värre! Och tänk såhär, det bästa av allt är att han har valt just er som föräldrar, just för att han vet att ni orkar och kämpar för honom!!!



Kram!

2009-12-17 @ 19:04:32
URL: http://baldersvagen.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till h-barn

Axel blir också jättedålig när han blir t.ex förkyld och behöver åka in för dropp. Men nu för tiden är han nästan aldrig sjuk. Sen han började med Flagyl dagligen för tre år sedan har han knappt haft en förkylning. Jag vet inte om det har något samband eller inte, egentligen ska ju inte antibiotika "skydda" mot virus men det känns ju väldigt märkligt att en fyraåring som går på dagis och "ska vara extra känslig" i magen aldrig blir sjuk... Jag kommer skriva ett inlägg om det så småningom för jag undrar hur bra det är att äta antibiotika (även i små doser) dagligen i tre år. Har Elvis fått Flagyl eller annan med? Hur länge i så fall?

2009-12-17 @ 21:22:31
URL: http://baldersvagen.blogg.se/
Postat av: Mari

Men åhh, vad tokigt!



Tur att du är så stark och positiv Erika!

2009-12-20 @ 13:45:10
URL: http://mammagladh.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0