tandborstning?

vad brukar ni göra med era barn vid tandborstning?
har ni speciella moment för barn som inte vill borsta tänderna???

Jag gör så här med Elvis, eftersom han är rädd för tandläkare, vill inte gapa osv och elvis har tyckt det har varit jobbigt att borsta tänderna eller han vill borsta själv och då blir inte allt bra..

Men då kom jag på så här,
 varje kväll och morgon så är jag i badrummet, Elvis knackar på dörren och jag säger: kom in, han kommer in och vi skakar hand och jag säger: Hej välkommen jag heter Åsa, Bertil, ja alla lustiga namn som finns och frågar vad elvis heter, Då säger han ibland elvis eller kalle=) och säger sen:
 jag är tandläkare varsågod och sitt.
Då sätter sig Elvis på taolettstolen och gapar
Jag säger:
 får se vilka fina tänder du har nu borstar jag dem.
och det går så så så så bra!!!
utan bråk eller tjafs, som förut det var inge roligt att borsta tänderna, men nu går det så smidigt
plus att han ev kanske inte blir rädd nästa gång vi går till tandläkarn eftersom vi har övat på deras rutiner också;) det här kom jag på alldeles själv..bra va??

plus att elvis behöver öva på roll spel, och det går framåt....=)
och ibland får han faktiskt borsta mina tänder för skoj skull och han är då tandläkare...



Mina vänner
Postat av: Nilla

Vad duktiga ni är :o)

Kram

2011-02-23 @ 12:50:35
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till h-barn

Så finurlig du är ;)

När åker ni??? Kram!

2011-02-23 @ 19:34:38
Postat av: Malin - Mamma till h-barn

Så finurlig du är ;)

När åker ni??? Kram!

2011-02-23 @ 19:36:06

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0