vilken vecka!

oj shit vilken vecka alltså jag har haft turbo i kroppen hela veckan...
jag har inte hunnit att vila upp mig, inte hunnit reflektera vad som sker runt omkring, o inte hunnit umgåtts med mina prinsar, det känns som om vi lever lite, sambo d o elvis o jag lever varsitt håll just nu usch inge roligt. men jag har jobbat, o mina lediga dagar har bestått av planeringsdagar.
och elvis dagis har varit stängt o sambo D har varit hemma med elvis.
nä nästa vecka hoppas jag blir lite lugnare...
och att jag hinner med att vara med mina prinsar...

idag är det valborg, men egentligen varför är det så speciellt??
fira att våren är här? ja men det vet vi redan att den är, och se på brasa visst är det mysigt med familjen/vänner. men allt stohej runt omkring valborg, tänk alla ungdomar som får sin första fylla? va är det som är så speciellt med valborg och ungdomarnas första fylla? varför just denna helg? eller ja menar varför tävla med varandra om vem som blir fullast? och varför bli så full att man inte kan hantera sig sjölv?
det är läskigt va ungdomarna är på väg. vart är alla föräldrar? eller pratar alla föräldrar med sina barn om riskerna som finns? eller huvudtaget prata med sina barn varje dag om olika saker o ting, gör det!
 jag uppskattade det när min mamma pratade med mig hela dagarna alla dagarna året runt.
 hon fanns där för mig och finns fortfarande, och jag visste att hon var där, om/när jag behövde henne om det skulle vara något, en trygghet. jag tror inte det finns denna trygghet hos föräldrar i dagens läge eller va tror ni? okej vart vill jag komma?
jo att föräldrar engagerar sig för sina barn i redan tidig ålder, prata, prata, prata.
och att finnas där, så barn/ungdomar känner sig trygga...
visst denna första fylla kommer förr eller senare, det klart men jag vill komma med att man ska ha en öppen dialog med sina barn och föräldrar oavsett vilken dag det är på året...




Mina vänner
Postat av: Nilla

Du är så klok, min kära söta svärdotter. Puss

2011-04-30 @ 12:38:42
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0