Tatueringens betydelse

Min fina tatuering som jag gjorde på koh lanta.
Jag ska förklara vad den betyder och varför jag gjorde den, det finns flera orsaker.

Orsak nr1:
I Grekland har vi något som heter den onda ögat, alltså det menas att någon tänker eller har stor förstjusning för dig att man får ont i huvudet för att någon tänker så starkt på en. jag har fått det många gånger faktiskt. o jag har då tänkt för länge sen att jag vill ha ett skyddande öga mot det.

Orsakn nr2:
I Grekland finns de som har ett skyddande öga överallt, tex upphängd i sovrummet eller i bilen eller ja var som. o jag har mitt skydannde ögat på min arm=)

Orsak nr 3:
Min Elvis har ju Iris Kolobom på det högra ögat, och det kändes så mera speciellt att göra en kopia av Elvis högra öga med kolobomet. det slog mig så, jag har alltid velat ha ett tredje öga som ser där jag inte ser.

Orsak nr4:
som ovan att jag har allid velat ha ett tredje öga att se med, för ni som känner mig vet ju om att jag inte heller ser så bra. o jag kan inte se så bra det som sker bredvid mig alltså snett bakom. Och det vore så fint att ha något på armen, så det tredje ögat ser dit bort..=)






Mina vänner

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0