Vart är vi på väg???



Hm mamma vart ska vi?
åka tåg-ja visst jag bestämde ju det, men vart ska vi?
stan säger Elvis..
Ja till stan ska vi sen får vi se vart vi hamnar, för jag visste inte riktigt vart vi skulle hamna...



tunnelbana säger Elvis
Nä inte rikitgt men nästan vi åker spårvagn sa jag....



Båtar Säger Elvis
Ja men här var det många båtar ja, men vi ska till huset där borta....



Det här bakom??
Japp vi ska till Junibacken..
backen säger Elvis o funderar o ser glad ut...
Elvis har aldrig varit här förut, så det blr spännande...



Åh ett hus med rutchkana roligt säger Elvis...



Tittut..

Elvis hade det jätte roligt, han sprang o sprang mellan alla stationer o va helt lyrisk, det var väldigt kul att se. O sagotåget va ännu en upplevelse. Elvis satt tyst o titattade o tittade sa inte så mycket..
O sen va det teater o va Elvis tyckte det va mysigt...

Väl hemma ojoj va Elvis pratar om tåget, högt upp säger Elvis
Han menar när vi åkte högt upp till karlsson på taket huset..
Ner säger Elvis
ja vi åkte ned o blev små som pysslingen...
Råttan stor säger Elvis
o vi pratar om bröderna lejonhjärta om draken katla
då säger Elvis läskigt brrrrr..
Tyckte du att det va lite läskigt med draken frågar jag..mmmmm  säger Elvis..

Sen Skriker Elvis EMIL......EMIL på pappa anton röst hahahhahaha
ja va tror ni va bäst jo EMIL....o hela upplevelsen idag, Elvis pratar o pratar...

Det är så roligt att ta med Elvis på utflykt för han är så enkel med att göra, lyssnar o tycker det är spännande..


Mina vänner
Postat av: Nilla

Men, så roligt. Kan inte farmor få följa med nästa gång? Verkar ju hur kul som helst att vara på Junibacken. Jag får nog ta och leta på Emilboken och läsa för Elvis.

Puss & Kram på er

2010-09-26 @ 14:32:17
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0