Grekland del 3



Här ser ni en underbar fiskmåltid, färsk fisk o potatis o det bara smällte i munnen o
 kan ni tänka er bara för 100 kr! värt varenda krona...




Då va vi i Nafplion igen härlig känsla, vara där igen nästan en månad innan va jag här med Elvis...
Vi bodde på ett pensionat o ägarn kände igen mig från barnsben lite roligt o vi fick då lite billigare för det=)



Man kan gå runt en promenads väg till o från badstranden karathona, det tog ca 1 tim o en kvart.




Här har vi en bild man ser där borta är stranden



Platia här lekte jag som barn, o med andra barn. vi hade det jätte roligt. det är fortfarande så att föräldrarna sitter i ett av dessa cafeer och fikar med varandra medans barnen leker. det är deras social grej att göra om kvällarna. de hinner inte annat. jobben väntar på morgon till kväll deras ända lediga dag är på söndagar då är allt stängt.
o mellan kl 14-17-18 ca har de mesimeri alltså då sover de flesta o affärerna är stänga. o öppnar igen då ca 18...fast det beror på för vilken affärskedja det är också.



En dag ösregnade det.....



Här ser ni dadlar.....



på Platia fanns det gubbar som satt med plast leksaker o lockade barnen, dåligt tycker jag för platia är en plats för barnen att leka o försöka hitta på leksaker som jag gjorde när jag var liten, o Elvis fastnade ju där han ville ha både det ena o andra. o Sambo D köpte en bubbel spruta/ pistol liknade som låter ja ni ser väl hur glad Elvis är...



Dags till en tur till Borzi



Borzi...

Mina vänner

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0