Lite av varje inlägg!


Jag köpte pärlor igår till Elvis, så vi kan pyssla hemma också inte bara på dagis.
Och Elvis blev över förtjust ville fixa bilen direkt! se så fin den blev....


Elvis hjälper till med att kamma katten Liona, så fin min kille!


Elvis har mycket som han tycker om, och nu är det så att Elvis ÄLSKAr philadelphia, 
han fick ta det med en smör kniv och gotta i sig det, hehehe....


Här ser man tydligt att Elvis öga är som ett kattöga, Iris Kolobom som hans ögon missbildning heter, Jag har försökt hitta andra som har det också men hittar inte. Vet ni någon annan som har det? eller om ni råkar höra det kan ni då ge min blogg adress till dessa, vore skönt att ha någon som har likvärdigt och prata hur de har det.....
Hojta till som sagt, vore bussigt!

Mina vänner
Postat av: Anna-Maria

Åh pälplatta.. =) Jätte fin var den..

Jag minns såväl att jag tyckte det var as skoj med pälor..



Jag tycker Elvis är så otroligt söt och med hans öga är han oxå en speciell kille..

Kram

2010-03-14 @ 18:55:40
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Rasmus Jansson

Hej!

Jag såg att din son har kolobom och att du efterlyste andra föräldrar till barn med liknande ögon. Själv har jag en son som har kolobom på båda ögonen.

Hör av dig om du vill ha kontakt!



Må Väl!!

Rasmus

2010-05-18 @ 14:48:17
URL: http://rasmusjansson.blogg,se
Postat av: Louise

Hej Mitt namn är Louise och Jag har kolobom på höger öga och hela ögat ser ut som ett nyckelhål hela vägen till synnärven. Min älsta dotter har samma som din son bara på irisen. Jag är näst intill blind på höger öga medans min dotter har mycket bra syn

2011-03-25 @ 21:44:35
Postat av: Johanna

Hej!
Vi har precis upptäckt att vår dotter har iris colomboma. Än så länge har läkaren svårt att säga hur hennes syn kommer påverkas. Hur har din sons syn påverkats? Skulle va roligt att höra hur det blir längre fram, vi hade aldrif hört talas om detta innan.

Svar: hej johanna,vad trevligt med fler som är i samma sitts, iris colobom är ju en så pass ovanlig ögon missbildning, så det är fint att höra att fler som sagt finns där ute. jo alltså de har eller hade väldigt svårt att se hur bra elvis såg, eller dåligt om man säger så. vi fick testa oss fram varje gång vi var på besök hos ögon dr. och gör det fortfarande faktiskt. men nu har vi liten hum om hur mycket han ser. elvis måste gå nära väldigt nära för att se. men just det alltså det beror på först o främst hur pass iris colobom hon har, elvis har bara på utsidan och är väldigt ljus känslig. men hans synskada är nog något annat också inte bara iris colobom. om du förstår det jag menar. om vi normal seende ser nåt på 1 meters håll måste han gå mycket närmare för att se det vi ser, och han har problem med nivå skillnader också. det är svårt att säga hur pass bra din dotter kommer att se som sagt det är så olika jag vill inte sitta o skriva hur pass dåligt min son ser för att "skrämma upp" dig för din dotter kanske kommer se bra trotts sin ögon missbilding.
Elvismammans

2013-01-30 @ 21:13:48

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0