Play-Doh, och Mostervakt!

Min lugna stund är nu, och den måste jag ha så här sent om kvällen jag vet.....
Jag har nyss kommit hem från killarna W-O-M.
Mamma Malena fick vänta på tåget i över en timme i karlberg stackarn, i denna kyla!
Vi däremot hade det sååå mysigt. Jag hade med mig en Play-Doh lera en hemma gjord sådan, recept finns att hämta i ett annat inlägg som kommer snart upp! Milton blev förtjust direkt, Oliver gjorde sagor av sin lera. berättade, här är stora björnen, lilla björnen med mera, tänk jag har fått Oliver att sitta en hel halvtimme utan att gå iväg eller att spela spel. Det var roligt morster säger milton, kan du berättade för mamma hur man gör? visst självklart!





Det här va roligt! inte äta sa du moster? hm hur ska det gå?



Stora björnen.....



Alla hjälptes åt med att göra en tuk-tuk, olika ideer om hur man skulle göra en sådan, Jag gjorde moppen med styre, Och Oliver gjorde själva gubben som skulle sitta på den och Milton kom med ideer. Wille va upptagen med sin komips- de hade senare en matte stund tillsammans. Mysig dag. Elvis va hemma med sin pappa
 och innan jag skulle gå efter två lästa böcker säger Milton, Moster stanna här, kan du inte det? Elvis är ju med sin pappa=) Sötnosar.....

Mina vänner
Postat av: Malena

Tack för i dag. Vi ses snart igen

2010-01-28 @ 23:15:00
Postat av: Mari

Play-doh brukar vara populärt hos de flesta barn. Kreativiteten liksom frigör sinnen på nåt vis med play-doh.

Kul att du är så omtyckt!

2010-01-29 @ 13:35:55
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: Nilla

Åh...så mysigt ni har haft. Du är duktig du!!!! Och visst är de goa killar ni har både Malena och du. Men hrm, vad sa Malena om baket på fina bordet? Äh, det går ju att slipa och måla om, eller hur.

Kram

2010-01-29 @ 13:38:14
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0