Tankspridd....förvirrad.....



Som sagt det är mycket som händer nu....
positivt för min familj vet inte men för mig ja visst......
För om jag mår bra, och orkar mer då mår väl min familj bra? bättre det än att jag ska gå in i väggen, bli utbränd. Det vägrar jag bli, så då måste en förändring ske NU! Jag har fått en lösning på det....
Jag är glad åt den lösningen, känner mig behövd!
Och det handlar om då ett nytt jobb, nya människor, nya kollegor, ny miljö att arbeta i. Okej jag vet inte om det blir bra i längden, men det är alltid något. Man måste chansa i livet.
 Och man får väl hoppas att familjen inte drabbas alltför mycket, det vägrar jag tillåta men man kan ju alltid prova?
för om jag ska må bra, då måste jag göra det här!

Det andra är ska vi köpa eller inte? det håller på att bildas en bostadsförening här i området, hur går sånt till? har aldrig köpt hus eller lägenhet förut? bra eller dåligt?


Mina vänner
Postat av: camiulla

tycker att du ska ta nytt jobb om magkäsnlan säger det! Vad är det för ställe? det vi pratade om sist?



ang köpa så tycker jag inuläget inte att ni ska köpa pga saker vi pratat om tidigare.



ring om du vill ha utförligare svar:-) vill inte skriva allt här

2010-02-05 @ 17:13:34
Postat av: camilla

ang jobbet..varför skulle det vara till en nackdel för familjen? väg fördelar och nackdelar mot varandra, kriv upp i spalter så är det lättare att se!

2010-02-05 @ 17:14:56
Postat av: Caroline

Hej!

Vi hördes av för ett tag sedan.. men sedan kom jag av mig... mkt runt omkring... mkt som händer. Precis som för dig. Jag tycker att ni ska köpa om ni kan, det är oftast väldigt fördelaktigt att göra om hyresrätter till bostadsrätter... har bara hört om folk som tjänar pengar på det! kram Caroline / Stellas mamma

2010-02-05 @ 23:02:10
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Mari

Nytt jobb spännande! Lycka till.



Hyresrätt till bostadsrätt,det brukar vara fördelaktigt pris. En annan fördel kan vara ifall man går vidare från bostadsrätt till hus, då kan man lägga vinsten i huset och slippa vinst skatten. Tufft beslut, känn er noga för.

2010-02-06 @ 22:55:39
URL: http://mammagladh.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0