Nu är det nära till jul..

MMM, men hallå är det verkligen snart jul?
hur fixar man julstämning???
Jag känner inte att det är jul,
hur förbereder man för en 3 åring att ddet är jul?

Elvis ska väl få ett litet paket eller två i sin julstrumpa, men den har han knappt tittat på,
O vi har inte ens något julgran men hur självklart är det egentligen måste man ha en???

jag minns när vi var små fick fick alltid julgodis o min mamma gjorde så fint till oss, det va riktig jul! julgran, julmusik, o små paket som var så fint genomförda, uppskattar verkligen det min mamma gjorde, så gott hon kunde o gjorde det så bra!

Jag vill gärna föra det mysiga vidare men man gör ju så gott man kan, o de blir nog lite julstämning snart...

O julen är en högtid att vara med sina nära o kära, umgås o ha det bra o njuta av den goda maten, o iår har vi bestämt att det är bara de små som får julklappar, varför stressa o köpa o köpa...överkonsumera...

o ska jag vara ärlig? ja okej vi har köpt alla elvisi julklappar på tradera, jo det är sant! hur billigt har inte vi kommit undan, sjukt billigt...
Jag har köpt två barnböcker, täckbyxor, ett halsband, ett par helt nya skor, o varmfodrade gummistövlar...allt för kanske mindre än 500 kr...

Alltså jag skryter inte eller tycker inte illa om att köpa nya saker absolut inte, utan det beror var man vill hitta o elvis behövde alla de sakerna o varför inte titta runt o hitta samma saker för lite billigare peng?
O de är i god kvalite ändå, tro mig. jag köper inte vad som helst för att komma undan billigt men jag vill gärna om det återvinna saker o ting...

men smaken är som baken...






Mina vänner

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0