danderyds ögonmottaging..

ja igår var vi på besök hos ögonmottagningen med Elvis. Det gick faktiskt över förväntan denna gång. Elvis behöver inte ha glasögon just nu iaf så det är ju så skönt!

men det finns alltid ett MEN. ögon dr upptäckte några fläckar på gula fläcken och att Elvis har en lite för kort synnerv. ja det behövde inte betyda något i sig alltså det är inget farligt iaf. nån kan ha det o ser jätte bra ändå. men då nämnde jag min ögonsjukdom stargardts ögonsjukdom och då ville hon ta en titt på mina ögon. ja o hon sa ju då att jag har liknande som Elvis att jag har fläckar på gula fläcken och fört kort synnerv. att en bild tex,  det tar tid för hjärnan att ta reda på vad det är osv ni kan läsa mer, under stargadts. det är två olika information men samma ögonsjukdom då. ja då sa hon att det kan ju då Elvis också ha då eftersom vi hade så lika. men hon skulle skicka ett brev till Elvis neurolog om de vill kolla upp det mera, och det vore inte dumt i snara framtiden att ta kort på våra ögon för att veta ännu mera.

Det är ju faktiskt ganska soännande att vi båda har den ovanliga sjukdomen. när jag fick veta det i ung ålder då va det bara jag o några till i ung ålder annars får man denna sjukdom i vuxen ålder.....så jag fick träffa en en jätte bra ögon proffessor som jag gickofta hos.

 Men men ja sånt är livet. men livet slutar inte för det eller hur? det kunde som sagt ha varit mycket värre, o så mycket vi har varit med om o lilla elvis han ska ju alla sorters unika sjukdomar. ett till skadar ju inte eller hur? jag vet ju vad det handlar om, jag själv har vuxit upp med det o jag mår ju bra, eller hur??
 ja han är en unik liten mirakel kille minsann. men vi håller ut, och vad gör man inte, vi har den underbaraste tappraste,o snällaste elvis man får leta efter......



Mina vänner
Postat av: Nilla

Jaha...det bara fortsätter. Hur många sjukdomar ska våran lilla Prins ha. Jag bara undrar. Vi ses i kväll.

Kram

2010-12-31 @ 11:35:36
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej

Jag har ganska nyligen fått diagnosen fundus flavimaculatus, en variant av Stargardts. Anledningen att min ögonläkare satte diagnosen flavimaculatus på mig var just min ålder. Jag är snart 36 år gammal, och hon sade att Stargardts oftast bryter ut hos barn.

Hur klarar du dig? Kan du läsa fortfarande? Kör du bil? Hur är du påverkad av sjukdomen? Jag har så många frågor till dig.

Jag upptäckte att jag såg sämre för kanske fyra år sedan, men blev avfärdad av optiker. I och med att jag fick barn trodde jag att synproblemen berodde på trötthet och sömnbrist, eftersom våra barn inte sover bra. I dag är de 3 och 1,5 år gamla.

Jag är journalistutbildad och skrev på ett arbetskontrakt i går med en visstidsanställning på 50 %. Jag berättade om min sjukdom, men jag vet ju inte hur snabbt den kommer att utvecklas. De sa att det inte hade någon betydelse.

Det skulle vara roligt om du hörde av dig!

2011-12-13 @ 22:03:35
URL: http://gulanstankar.blogspot.com

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här skriver du till mig:

Trackback
RSS 2.0